HOLDPLAN

Fysioterapeutisk træning er for mange en vigtig del af et behandlingsforløb, vi har en bred vifte af holdtræningstilbud hvor fællesskabet motiverer og vi kan tilgodese individuelle behov.

Kl. 10 – 11
Neurologisk træningshold – Mette Binderup

Holdet for dig, som med en neurologisk sygdom (fx Parkinson, sclerose eller apoplexi) som oplever udfordringer i hverdagen.
Med stoletræning og gulvøvelser arbejder vi med udholdenhed, styrke, balance og stabilitet med henblik på bl.a. en bedre gangfunktion.

Kl. 11 – 12
Hold i træningscentret – Camilla Fyrstenborg

Holdet for dig, som med fysiske skavanker oplever funktionsnedsættelse i hverdagen.
Vi arbejder med individuelle programmer, hvor instruktion af fysioterapeut øger kvaliteten af træningen.

Kl. 13 – 14
Damehold – Sarah Hürdum

Holdet hvor skavanker ikke er en hindring for god træning. Der tages individuelle hensyn så alle har effekt af træningen.
Vi arbejder med kredsløbstræning, hvor pulsen kommer op. Styrke- og stabilitetstræning varieres med forskellige redskaber og træningsformer.

Kl. 16.30 – 17.30
Fysio Pilates- Camilla Fyrstenborg

Holdet henvender sig til alle, kvinder og mænd, unge og gamle, trænede sportsudøvere som utrænede. Alle kan langt hen af vejen deltage på samme hold og samtidig få det optimale ud af træningen, da hver enkelt øvelse har forskellige sværhedsgrad.
Fysio pilates er en træningsform bestående af stabilitets- og styrkeøvelser, der har til formål at styrke dine muskler, gøre dem udholdende og spændstig, at forbedre din balance, koordination og smidighed. Fysio pilates fokuserer især på optimal træning af muskulaturen, der støtter rygsøjlen. Du vil opleve at du gennem træningen vil omdanne dine dårlige vaner til nye og bedre måder at bevæge dig på.

Kl. 17.30 – 18.30
GLAD Ryg – Camilla Fyrstenborg

Holdet er for dig som har længerevarende eller tilbagevendende rygproblemer

Kl. 8.30 – 9.30
Damehold- Mette Binderup

Holdet hvor skavanker ikke er en hindring for god træning. Der tages individuelle hensyn så alle har effekt af træningen.
Vi arbejder med kredsløbstræning, hvor pulsen kommer op. Styrke- og stabilitetstræning varieres med forskellige redskaber og træningsformer.

Kl. 14.30 – 15.30
Hold i træningscenteret – Sara Hürdum

Holdet for dig, som med fysiske skavanker oplever funktionsnedsættelse i hverdagen.
Vi arbejder med individuelle programmer, hvor instruktion fysioterapeut øger kvaliteten af træningen

Kl. 9 – 10
FysioPilates- Camilla Fyrstenborg

Holdet henvender sig til alle, kvinder og mænd, unge og gamle, trænede sportsudøvere som utrænede. Alle kan langt hen af vejen deltage på samme hold og samtidig få det optimale ud af træningen, da hver enkelt øvelse har forskellige sværhedsgrad.
Fysio pilates er en træningsform bestående af stabilitets- og styrkeøvelser, der har til formål at styrke dine muskler, gøre dem udholdende og spændstig, at forbedre din balance, koordination og smidighed. Fysio pilates fokuserer især på optimal træning af muskulaturen, der støtter rygsøjlen. Du vil opleve at du gennem træningen vil omdanne dine dårlige vaner til nye og bedre måder at bevæge dig på.

Kl. 10 – 11
GLAD knæ og hofte – Mette Binderup

Holdet er for dig, som har artrose(slidgigt) og smerter i knæ eller hofter.
Vi træner efter neuromuskulære principper med fokus på hvordan du optimerer belastningen af leddene og træner med god kvalitet.

Kl. 11 – 12
Stolegymnastik – Camilla Fyrstenborg

Holdet hvor alle kan være med på hvert sit niveau, også selvom man har problemer med bentøjet, ryg, skuldre eller KOL mv. og du kan sagtens få sved på panden, selvom du sidder ned.
Vi arbejder med elastikker, vægte, bolde med mere. Balancen bliver trænet, da det ofte volder problemer med alderen

Kl. 16 – 17
Nakke/skulder – Sara Hürdum

Holdet er for dig, som oplever smerte, stivhed eller muskelspændinger i nakke/skulder, øvre del af ryggen. Holdet fokuserer på bevægelighedstræning, holdningskorrektion, stabilitets- og styrketræning samt smertedæmpning

Kl. 17 – 18
GLAD Ryg – Mette Binderup

Holdet er for dig som har længerevarende eller tilbagevende rygproblemer

KL. 9 – 10
Dans med skavanker – Camilla Fyrstenborg

Holdet for dig som har lyst til at danse og bevæge sig til musik, men går og døjer med kroppen. Vi danser og skråler med til hits fra 50`erne og frem til i dag.
Vi arbejder med styrke, balance og udholdenhed samtidig med at vi forbrænder en masse og har det super sjovt. Du behøver ingen dansepartner eller erfaring, men skal bare være klar til at bevæge dig på dit niveau.

Kl. 10 – 11
Herrehold – Mette Binderup

Holdet for dig, som med en neurologisk sygdom (fx Parkinson, sclerose eller apoplexi) oplever udfordringer i hverdagen.
Vi arbejder med udholdenhed, styrke, balance og stabilitet med henblik på bl.a. en bedre gangfunktion.

Kl. 12.30 – 13.30
Styrke og stabilitet – Mette Binderup

Holdet for dig, som med fysiske skavanker oplever funktionsnedsættelse i hverdagen.
Vi kombinerer individuelle programmer i træningscentret, med fælles øvelser, hvor fokus er stabilitet i kroppen.

Kl. 9 – 10
GLAD Knæ og hofte – Mette Binderup

Holdet er for dig, som har artrose(slidgigt) og smerter i knæ eller hofter.
Vi træner efter neuromuskulære principper med fokus på hvordan du optimerer belastningen af leddene og træner med god kvalitet.

Kl. 10 – 11 & 11 – 12
Dans med parkinson – Camilla Fyrstenborg

Holdet er for dig som har parkinson og din evt. ægtefælle, ven, veninde, søn eller datter. Du behøver hverken have stor danse erfaring eller føle dig fuldstændig sikker på benene.

Vi arbejder med vals, cha cha cha, slow fox m.m, men dansen er bygget op på en sådan måde at man som deltager, danser både alene og med partner.